27 september 2015 - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Sietse en Tietie Wijbenga - WaarBenJij.nu 27 september 2015 - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Sietse en Tietie Wijbenga - WaarBenJij.nu

27 september 2015

Door: Sietse en Tietie

Blijf op de hoogte en volg Sietse en Tietie

28 September 2015 | Canada, Cache Creek

Na de gebruikelijke ochtendrituelen (vul zelf maar in) zijn we weer op pad gegaan. In het begin was de route niet echt heel spectaculair. Het was wel flink heuvelachtig en sommige stukken erg geel van de droogte van de afgelopen zomer. Later kwamen we weer in een bergachtig gedeelte, waar we ook een heel eind naar beneden gingen. Vrachtauto's moeten hier echt terugschakelen om op de motorrem naar beneden te gaan, want anders worden de remmen gloeiend heet. Je zag ook hier en daar van die uitloopstroken omhoog (grindbakken) voor het geval de remmen mochten weigeren. Wij gingen ook op de motorrem naar beneden, maar daar is deze Ford wel op berekend. Het is een V8 motor met 240 paarden ervoor. Na 234 km zijn we aangekomen op camping: www..clearwatervalley.com in Clearwater. Er zijn hier ook kilometerslange treinen. Het is nog halverwege de middag, dus we gaan nog even naar de Spahats Falls in het Wells Gray Provincial Park. Dit wilden we gaan lopen, maar bleek bijna 10 km te zijn. Dus zijn we gelift en ook dat gaat super. Aardige mensen, je hebt zomaar een lift.
Dan is het nu tijd voor ?????????
PS: Als je het niet op prijs stelt om onze berichtjes te ontvangen, laat het dan ff weten en we halen je van de mailinglijst af.

• 28 September 2015 - 08:42

Durk En Thea.:

Van de mailinglijst af? Ben je mal, veel te leuk om mee te genieten.
    Genieten iedere dag van jullie stukje, net of beleef je het mee.
    Nee hoor doorgaan, super leuk!
    Is maar goed dus dat je goed kunt rijden Sietse dit is niet voor iemand die nog nooit camper heeft gereden begrijp ik wel. Gelukkig blijf jij rustig.
    Leafs ut Gytsjerk

• 28 September 2015 - 13:54

Hattink:

Hoi Tietie en Sietse,

Wij lezen bijna iedere dag jullie belevenissen. We blijven graag "meereizen". Dus, nee, niet van de mailinglist.

Geniet van het vervolg!

Hartelijke groeten, Frank, Ans en Sanne

• 28 September 2015 - 17:34

Attie:

Hoi Sietse en Tietie,

Heb nu een aantal reisverslagen van jullie gelezen.
    Super leuk.
    Wat een belevenissen.
    Gewoon doorgaan met mailen.
    Hartelijke groeten van Attie.

• 28 September 2015 - 17:44

Roel En Hester:

Hoi Tietie en Sietse

Wij blijven graag op de hoogte van jullie vakantie daar in Canada.
    Zo te horen mooie spannede wegens,net zo als in Noorwegen,
    dat vond Roel fijn om terijden.

Groetjes van Omke Roel en Tante Hester

• 28 September 2015 - 22:45

Antoon:

Hoi Tietie & Sietse,
    Nee, niet van de mailinglist af.
    We lezen graag mee. Clearwater klinkt bekend in de oren en Wells Grey Park met de prachtige Helmcken Falls. Vanuit Whistler via Kamloops naar Clearwater gereden?
    Geniet van jullie vakantie.

• 29 September 2015 - 06:01

Wieke:

Prachtige verhalen om te lezen, geniet er nog maar van en groetjes van ons

• 29 September 2015 - 19:20

HYlkje:

Wt een skitterend foto fan dy trein.........