01 oktober 2015 - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Sietse en Tietie Wijbenga - WaarBenJij.nu 01 oktober 2015 - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Sietse en Tietie Wijbenga - WaarBenJij.nu

01 oktober 2015

Door: Sietse en Tietie

Blijf op de hoogte en volg Sietse en Tietie

02 Oktober 2015 | Canada, Lake Louise

01 oktober 2015
206 km
Vanmorgen vanuit Jasper vertrokken richting Lake Louise via de Icefields Parkway. www.icefieldsparkway.com Een schitterend mooie route. Het is prachtig mooi weer. ☀️Vele fotomomenten. Je blijft foto's maken. Bij Columbia Icefield een lunchpauze. Bij het restaurant alhier praktisch alleen maar heel veel Aziaten.
Verderop de Icefield Parkway gestopt bij 'Parker Ridge Trailhead' een bergwandeling naar de gletsjer gemaakt. Dit was heftiger dan wij hadden gedacht. Het ging constant omhoog, 2,5 km lang. In Oostenrijk zou je met een lift naar boven gaan, maar hier gebruiken we onze eigen energie.
Op deze weg kun je constant wel stoppen om foto's te maken.
Voor de nacht hebben wij een plekje op een campground gevonden aan een beekje 24 km vóór Lake Louise. Er is geen kantoor o.i.d. Je moet zelf een formulier invullen en het geld in een bak doen.

• 03 Oktober 2015 - 06:57

Gretha:

Ziet er gezellig uit! En prachtige verhalen! Geniet ervan. Dikke tut

• 03 Oktober 2015 - 07:57

Durk En Thea:

Ben benieuwd of de spieren ook stijf zijn na zo,n klim. Gelukkig zijn jullie wel wat gewend en een prachtige route dus. En mooi weer heerlijk. Moeten hele mooie foto's zijn geworden.