29 september 2015 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Sietse en Tietie Wijbenga - WaarBenJij.nu 29 september 2015 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Sietse en Tietie Wijbenga - WaarBenJij.nu

29 september 2015

Door: Sietse en Tietie

Blijf op de hoogte en volg Sietse en Tietie

30 September 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag een flinke rit voor de boeg. Van Clearwater naar Jasper, hoofdzakelijk via de Highway. Dit zijn goeie wegen, waar je ook wel lekker kunt opschieten. Getankt en een broodje gehad in Valemont. Vanaf hier rijden we in de richting van de hoogste berg van van de Rocky Mountains. Dit is de Mount Robson met een hoogte van 3954 mtr met uiteraard sneeuw op de top. Sneeuw lag er trouwens op meer bergtoppen. We komen nu in de staat Alberta, waar het ook één uur later is. Hier rijden we ook Jasper National Park binnen. Je moet hier ook een pas voor hebben, maar die hadden we al gekregen van de Nederlanders, waar we gister naast stonden. In Jasper nog even in de winkelstraat gewandeld. Veel souvenirwinkels en eettenten. Toen een camping van papier opgezocht en onderweg stond nog een Elk. Een soort eland met een groot gewei. Die moeten hier ook op de camping zijn. Misschien zien we nog wat wild. We staan op Whistlers Campground. Geen WIFI hier. Dus dit verslag komt later op internet.
Vandaag 330 km

• 01 Oktober 2015 - 06:23

Durk En Thea:

Miste jullie al gister, dacht al vast geen wifi. Gelukkig daar was ie weer. Fijn!